Blog

  • Nový Rámec ochrany osobných údajov EU-U.S. Data Privacy Framework (DPF)

    Nový Rámec ochrany osobných údajov EU-U.S. Data Privacy Framework (DPF)

    Nový EU-U.S. Data Privacy Framework (DPF), teda Rámec ochrany osobných údajov konštatuje, že USA zabezpečujú ochranu osobných údajov porovnateľnú s ochranou osobných údajov v EÚ. Nový Rámec vstúpil do platnosti 11. júla. „Osobné údaje môžu teraz voľne a bezpečne prúdiť z Európskeho hospodárskeho priestoru do Spojených štátov bez akýchkoľvek ďalších podmienok alebo povolení,“ uviedol na […]


  • Situácia 21

    Situácia 21

    Situácia 21 je výraz pre riziko, o ktorom by sme radšej nevedeli. Riziko je hypotetické a riešenie je drahé alebo zdĺhavé, nemáme na to ľudí, rozpočet, čas alebo jednoducho sme pohodlní sa ním zapodievať, lebo veď – to riziko je len hypotetické! – ešte nikdy sa to nestalo, nikdy sme to nepotrebovali, nikto to nerobí, […]


  • Google Analytics a GDPR v roku 2022 a ďalej

    Google Analytics a GDPR v roku 2022 a ďalej

    Môžu spoločnosti z EÚ stále používať nástroje z USA? Za akých podmienok môže byť používanie Google Analytics v súlade s GDPR? Tieto otázky boli témou webinára, ktorý priniesol pohľady viacerých odborníkov na Google Analytics v roku 2022 a ďalej. Prednášajúcimi boli právnici a odborníci v oblasti IT a ochrany osobných údajov zo Španielska, Belgicka a […]


  • Cookies, sociálne siete a priamy marketing od 1.2.2022

    Cookies, sociálne siete a priamy marketing od 1.2.2022

    Od 1. februára 2022 nadobúda platnosť Zákon o elektronických komunikáciách. Pri porušení môžu podnikatelia očakávať pokuty od 200 EUR do 10 % ročného obratu pre PO, nepodnikatelia od 200 EUR do 20.000 EUR. Na čo sa zamerať pri marketingových činnostiach? V článku nájdete niekoľko najčastejších činností a odpovedí na otázky. Priamy marketing Akékoľvek e-maily, sms-ky […]


  • Clubhouse. Perfektná appka, ale …

    Clubhouse. Perfektná appka, ale …

    Ako užívateľ rôznych sociálnych sietí a online platforiem si uvedomujem, že súkromie, ako sme ho poznali, už dávno neexistuje. Pokiaľ teda voľakedy existovalo. Zoči voči komplexnosti rizík by som mohla urobiť jediné – odhlásiť sa zovšadiaľ, zrušiť všetky účty. Ani to by nepomohlo, je to ako bojovať proti vlne cunami. Je to nerovný boj. A […]